43

Hemma en lördagskväll. Alltför mycket tid till att tänka och analysera, och hjärtat bankar vilt.

Det kommer ske många förändringar framöver, frågan är bara exakt när. Mina förhoppningar och förväntningar om hur min framtid kommer se ut, i alla fall de närmaste åren, överskuggas av det faktum att jag kommer göra det utan honom. Det river i bröstet när jag tänker på det, och jag har gråtit mer än jag vill erkänna. Det är ett tungt beslut som jag inte önskar någon.

Men så är det. Jag vill inte vara kvar i Oslo för resten av mitt liv. Här står tiden stilla och jag står här och trampar, många decimeter har jag sjunkit. Jag vill ut och röra på mig! Jag vill resa och jag vill utbilda mig. Träffa nya människor, göra nya saker, för att sedan stadga mig... I Sverige.

Här skiljer sig alltså våra vägar. Trots att det har varit mycket upp och ner i vårat förhållande, speciellt den senaste tiden, så älskar jag honom. Trots att jag inser att vi har helt olika mål i livet, och att han inte alltid behandlat mig som en prinsessa (som jag faktiskt är, utan att låta självgod så anser jag mig själv som en bra tjej) så vill jag vara med honom.

Vill hålla fast vid de ögonblick då jag blir överväldigad över hur mycket jag älskar honom, och han bara har ögon för mig. Då allt är som bäst. Då vi älskar med varandra som att det inte kommer någon morgondag.

Det här står jag alltså inför. Jag har aldrig förr varit så tankfull som jag är nu, och det säger ganska mycket. Den dag jag tar tåget från Oslo för den absolut sista gången, kommer jag fälla så många tårar, jag kommer vara så uppfylld av sorg, men det kommer också vara en viktig resa för mig att göra. En avgörande skulle jag vilja säga.

Så snälla söta ni. Kom med respons på vad jag just skrivit, jag behöver erat stöd. Jag behöver all hjälp jag kan få.

Kommentarer
Postat av: Becca

Du ska följa DITT hjärta, man kan aldrig skiljas från vännen sin utan tårar. Jag tycker om Kim som din pojkvän, sett att du mått bra i hans närvaro.. dock har senaste tiden tärt mkt på dig, negativt. Därav att jag tycker du gör rätt val i dagsläget. Men du skriver själv att du inte alltid blivit behandlad som en prinsessa och det ska man egentligen alltid bli. För det är man värd. Man ska ställa krav på sin partner. Precis som de ska ställa krav på en, ger man sin partner allt man kan är man god nog, sen finns de dem som är oerhört kräsna men har man givit allt kan man inte ge mer. Du vill resa, o det tycker jag verkligen du ska. Tror att resa kommer få dig att komma underfund med vad du vill bli. Jag vet att du kommer välja rätt beslut för dig. Och jag stöttar dig till 110%. Du är tjejen som vågar ta klivet. Du har vågat förr och jag tvivlar inte en sekund på att du inte kommer göra de nu heller. Du är stark! Du är modig och jag älskar dig vännen. Finns här för dig, när som! Men många tårar lär fällas men när du träffar mig lovar jag att jag ska få dig att le:). <3<3

2010-09-04 @ 23:39:17
URL: http://rebeccabf.devote.se
Postat av: Jannika

Du är bland de starkaste tjejer jag träffat och det är något beundransvärt. Att efter otaliga slag mot hjärtat, ställer du dig upp igen och utöver det lyckas få din omgivning att må bra, det är en egenskap som få har.

Hur mycket du än vill glömma, eller få ditt hjärta att läka så kommer Kim alltid ha en speciell plats för dig. Dessutom, hur mycket du än älskar någon eller något så måste du ALLTID sätta dig själv i första hand. Du måste räkna ut vad du vill ha ut av livet och sedan utgå från det. Sätt alltid dig själv på första plats, du är viktigast för det finns bara en av dig.

Kärlek är alltid kärlek, medan det varar är det underbart. Men medan du letar efter din prins så kommer det komma hinder i vägen. Du har aldrig varit tjejen som inte vågat så jag är övertygad om att nästa äventyr kommer sluta lyckligt, även om prinsen inte nått fram till sin prinsessa än.<3

2010-09-05 @ 18:57:44
URL: http://yanken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0